ET SPEILBILDET AV DEG SELV!

 

For bare noen minutter siden satt jeg i badekaret og slappet av. Jeg hadde puttet oppi litt kokosnøttolje, så jeg slapp å smøre meg etterpå, musikken sto på full guffe, og jeg kosa meg! Mens jeg satt der kunne jeg se mitt eget speilbildet i oljen som hadde lagt seg på vannskorpa. Litt fasinert, men samtidig litt overrasket over hvor lett det var å miste fokuset på det vage speilbildet som lå og duppet i vannskorpa.

Jeg stirret lenge på mitt eget speilbildet og forsøkte å kontrollere hva fokuset mitt skulle være. Lampen, meg, veggen, rommet… Lampen, meg, veggen, rommet, sånn holdet jeg på. Det var skremmende lett å skifte fokus…

Da slo det meg! Det er slik vi holder på med oss selv i alle situasjoner. Om vi vil så kan vi prioritere oss selv og ta våre egne valg, men om man blir litt forstyrret eller ikke fokuserer så lander fokuset på noe helt annet, slik som da jeg satt i badekaret. Veggen, lampa eller rommet får mer oppmerksomhet enn speilbildet av meg selv.

Tenk så lite som skal til for at man blir ”villedet” ut av fokus! Det kan være så enkelt som hvor ønsker du å spise? Du har kanskje bestemt deg, men med en gang noen andre kommer med en haug med andre forslag, er det ikke sikkert du holder fokus eller ender opp med det du hadde sett for deg.

 

 

Jeg ser på dette ”problemet” som en mulig mulighet også. Det å være fokusert er fantastisk bra, men det er også bra å være kapabel til å ta inn andre impulser, som kanskje ”villeder” deg litt fra hva du opprinnelig tenkte, men som kanskje vil lede deg til et bedre resultat enn det du opprinnelig hadde endt opp med om du hadde holdt fokus 100%.

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med de sidesporene jeg har tatt for å finne den veien jeg har kommet meg inn på nå… Jeg må ærlig si at om jeg hadde gått den veien jeg for mange år siden hadde planlagt hadde jeg ikke opplevd alle di flotte tingene jeg har gjort gjennom årene. Jeg vil også tørre å påstå at alle disse sidesprangene har gjort at jeg har lært så utrolig masse som jeg nå har stor nytte av, som jeg ikke ville lært om jeg hadde fulgt planen jeg hadde til punkt å prikke.

Fokus på et mål

Fantastisk!

Veien til målet er turbulent, men ikke mist motet!

Du vil, og skal nå det

Tro på deg selv

Ikke bli fortvilet i nedgang

Ikke mist hodet i oppgang

Fokuser på målet!

Men husk at sidespor er ikke nødvendigvis en omvei

Men kanskje en snarvei

Til det du innerst inne ønsker

Men ikke enda er klar over

Målet i dine drømmer!

Takk <3

 

#motivasjon #heierpådeg #tropådegselv #ståpå #fokus #action #dikt #bilder #natur #poesi #foto #natureheart 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg