“FRYKTEN” FOR HVA SOM BLIR NESTE STEG

 

Frykt er en merkelig ting. Den kommer snikende, og overraskende. For det meste kan man ikke forberede seg på frykt. Det er litt irriterende, men også spennende. Det er kanskje feil ord å bruke spennende, det jeg mener er når man står ovenfor noe er ukjent, men som oftest ikke farlig, og kroppen viser det med samme tegnene som om man er redd for noe.

Har du noen gang funnet deg selv i den situasjonen at du utsetter gjøremål fordi du liker deg veldig godt der du er akkurat nå? Har du noen gang holdt på med noe, men rett før du er ferdig så senkes produktiviteten?

Det har jeg, eller… Jeg befinner meg der akkurat nå! Jeg holder på med et kurs, og jeg er rett ved mål linjen, men jeg har nå i noen dager måttet satt meg ned og forsikret meg selv om at jeg har en plan når det kurset er ferdig. Hvordan jeg skal fortsette å lære og bruke de egenskapene jeg har tilegnet meg gjennom kurset. Jeg har ikke utsatt gjøremål, men jeg har bremset for meg selv ved å være redd for det uvisse. Redd for hva, tenker du kanskje? Ja, det er det jeg har spurt meg selv om også.

Det jeg har funnet ut, og som jeg egentlig visste er at dette betyr så utrolig mye for meg. Den veien jeg går nå er virkelig veien til drømmen og målet om det livet jeg vil leve. Det er ingen måter å feile på, det er bare måter å lære. Uansett hva som skjer er jeg ett steg nærmere enn det jeg var i går. Det motiverer meg mer enn noe annet!

Jeg er klar for neste steg, men kampen dit er litt hardere enn det jeg hadde trodd, det er helt i orden. Jeg kommer til å gjøre alt for dette! Uansett hva som skjer, fordi dette er livet mitt og ingen andre enn meg får leve mitt liv. Jeg er her for å leve akkurat slik jeg selv ønsker!

 

 

Akkurat nå er kampen mot min egen frykt som bremser… Det er en litt rar opplevelse og følelse. Her sitter jeg med følelsene av redsel, men høyt og tydelig kan jeg høre en stemme som sier “DETTE FÅR DU TIL”, og at det som er meg i vente er ikke farlig.

Det er ingen andre enn meg… Det er min stemme som motiverer meg, det er min stemme som kommer med motivasjons taler. Jeg innbiller meg at hvis jeg sier alle de positive tingene høyt så vil det som henger igjen av frykt forlate bygningen sakte men sikkert! Det er det jeg jobber for!

Jeg vil derfor takke den frykten som sitter i meg nå, som snart er på vei til å forlate, og alt den har lært meg! <3

Kjærlighet til dere alle!

 

Ønsker du å få daglige oppdateringer kan du følge meg på Facebook HER eller Instagram HER <3

#norge #foto #fremgang #redsel #motivasjon #natur #bilder #girlpower #motgang 

3 kommentarer
    1. Veldig gjenkjennbart det du skriver om der. Tror frykten går på om jeg lykkes eller ikke lykkes med min plan for livet mitt. Jeg var “dritredd” da jeg sto foran siste etappen mot det endelige målet – å jobbe i videregående skole som lærer. Etter 37 å virksomheten vil jeg påstå det var et lykkelig valg, selv om det røynet på noen ganger.

      Så jeg sier: Stå på – prøv å overbevis fryktens stemme om at ditt valg er det riktige valget for deg.

      Veldig nysgjerrig på hva du har valgt 😉

      1. Det er godt å høre at flere står, eller har stått ovenfor den “frykten”. Jeg har planer om å fortelle hva jeg jobber for nå, men jeg må vente litt til før jeg gjør det 🙂 Noen flere ting må på plass først! Gleder meg veldig 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg