HØR ISEN SYNGE!

 

I dag er det endelig skikkelig fint vær ute! Det er kaldt, men stabilt kaldt, og ingen vind! Helt fantastisk! For en liten stund siden la det seg is på sjøen like ved der jeg bor, og i dag kunne jeg høre den synge! Det er en sånn majestetisk lyd som kommer fra isen når den smelter, beveger på seg eller legger seg.

Rett etter frokost tok jeg på meg skikkelig med klær og gikk ut. Det er ikke lange veien ned til sjøen. Jeg og Healy satte oss på en stein ved vannkanten og bare lyttet, for å se om vi var så heldig å høre isens sang en gang til… og der… Den majestetiske sang begynte. Det er en rungende lyd som bærer utrolig langt. Jeg syntes det kan høres ut som om en dyp bass sang, blandet med en hund eller et dyr som uler. Det er utrolig spennende. Hver gang jeg har hørt isen synge føler jeg den forsøker så si meg noe. Det er ikke de samme lydene jeg hører hver gang, det er det som gjør det veldig spennende!

Solen står høyt på himmelen og ikke et vindpust. Vi sitter her og ser utover sjøen, Jeg og Healy. Isens sang regjerer over landskapet… Vi begynner å nærme oss våren! Det er kanskje litt å ta i, men det er en enorm vårfølelse som kaprer kroppen min når isen smelter, og solen steiker. Det er så vakkert!

 

 

Du runger…

Litt høyere hver gang

Det er akkurat som om du vil fortelle meg noe

En hemmelighet

Som du har båret lenge…

Men som sitter så langt inne

Jeg gleder meg over din sang

Og det du velger å dele med meg

Du er så majestetisk

Du runger

De vakreste toner

Jeg tror jeg er forelsket…

I isens sang!

Takk <3

#is #isenssang #dikt #natur #bilde #foto #natureheart #denfølelsen #majestetisk #vakkert #bass #væreendelav

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg