HVA GJØR DU FOR Å BRINGE POSITIVITET, OG GLEDE INN I DAGEN DIN?

 

Jeg våkner med en gang alarmen går. Da mener jeg som en maskin, jeg spretter opp av senga som om at det er historie at jeg lå og sov for bare noen sekunder siden. Ja, jeg er et typisk A menneske, eller som noen kanskje ville kalt det A+. Det neste som skjer i hodet mitt er at tankene begynner å rulle. Noen tenker på hva de skal i løpet av dagen, noen begynner å grue seg, eller glede seg til noe som skal skje, men jeg tenker ”MAAAT”. I hodet mitt høres det ut som et monster som roper av all sin kraft, fordi det er redd for å ikke få gjennom budskapet sitt.

Så jeg gjør som matmonsteret mitt sier, jeg går å fikser meg mat. Når hele havregrøts bollen er spist opp er matmonsteret mitt rolig, avslappet og klar til å starte en fantastisk ny dag, og jeg har et godt smil om munnen. Perfekt!

Jeg sitter på krakken ved vinduet mitt og ser ut på fuglene som koser seg på fuglebrettet. Etter julen har vi flyttet juletreet vårt ut, og festet det til fuglebrettet slik at fuglene også kan ha glede av vårt vakre tre. I dag er det utrolig mange fugler under juletreet, og det er så koselig å se på. Det er akkurat som om de har den beste festen hvor bare fugler er invitert, solen titter frem og det er rim på hele treet. Det er så vakkert!

Jeg sitter på krakken min en stund å reflekterer over hvor viktig de tankene jeg velger å gi oppmerksomhet om morgenen er for resten av dagen min. For eksempel, velger jeg å starte dagen uten mat, ender det opp med at jeg blir sur fordi jeg er sulten og deretter går det bare nedover inntil jeg bestemmer meg for å spise. Da er resten historie, og jeg er som regel glad og positiv resten av dagen. Er det noe jeg gruer meg til kommer som regel ikke de tankene til syne før tanken på ”MAAAT”, og for meg blir alt bedre med mat.

 

 

Vi er alle forskjellige, med forskjellige behov. Vi må alle prioritere det som gjør at nettopp vår dag blir super! Hva nå enn du gjør om morgenen så lenge det fungerer for deg slik at dagen din blir fantastisk, så er det perfekt! Alle fortjener positive dager, jeg har i dag delt min metode for hva som gjør at jeg gleder meg til hver eneste dag og dagen i dag. Det er nettopp det at jeg har funnet min ting som gjør at jeg hver dag kan starte dagen på en positiv måte og bringe den positiviteten videre gjennom dagen!

Hva gjør du for å bringe positivitet, og glede gjennom dagen din?

Jeg heier på deg! <3

 

#mat #positivitet #motivasjon #bilder #natur #natureheart #foto #rutiner #glede #norge #vakkert 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg