KJÆRLIGHET TIL DYREVERDEN!

 

Dette er til dere i vårt vakre dyrerike! I går kveld da jeg kom kjørende på vei hjem tok dere meg på senga. Dere var ikke der dere pleier å være. Dere hadde forflyttet dere… Med en gang dere så lysene fra bilen min var det akkurat som dere frøs til is, blikkene deres skrek av redsel, men kroppen kunne ikke gjøre noe. Når jeg stoppet bilen så dere skulle få passere var det akkurat som om alle skyer i verden lettet for dere igjen. Dere var fri til å gå uten skade! Da jeg trodde dere alle var passert stod jeg rolig litt til, og der… Ut fra busken kom det en liten kropp som var cirka 1/3 av dere andre. Med litt skjelvene ben og et fastsatt mål krysset du veien og kom deg bort til moren din! Å… du vakre skapning!

Etter en stund kjørte jeg videre. Dere var allerede langt avgårde, og jeg kunne ikke se dere lenger… Helt plutselig kunne jeg kjenne en tåre renne nedover kinnet mitt, og en utrolig sterk varme spre seg i kroppen. Kjærligheten snakket til meg! ”Takk, for at du lot oss passere… Takk <3”

 

Det er så utrolig sterkt når kjærligheten tar en sånn på senga. Jeg visste ikke helt hvor det kommer fra, og før jeg visste ord av det så traff det meg som lyn fra klar himmel, og jeg visste akkurat hvor kjærligheten kom fra!

Jeg ønsker å takke dere… Dere flotte skapninger som omgir oss alle, som steller våre marker, og holder faunaen vår i livet, jeg elsker dere! Takk for at dere til en vær tid minner oss på naturens gang, og hvordan vi er ment å leve! Selv om vi dessverre ikke forstår vårt eget beste til tider. I mine øyne kanskje litt for ofte… Jeg takker dere igjen for at dere er så nært, men så fjernt! Jeg elsker dere <3

Kjærlighet til dere alle! <3

 

#dyr #natur #norge #tur #kjærlighet #påminnelse #reminder #norway #photo #foto

2 kommentarer
    1. Møte med dyr i naturen er også for meg en spesiell opplevelse – som du beskriver på en fin måte – med en kjærlighetserklæring til dyra. Det skjer ikke så ofte i bynære omgivelser, dessverre, men i de skogene jeg har ferdes i har jeg vært så heldig å møte mange forskjellige dyr. Det møtet jeg har kanskje synes vært det mest spesielle – var møtet med en mår, som ikke oppdaget meg før den bare var noen få meter unna. Jeg sto så stille at jeg ikke turte å ta opp kameraet en gang.

      Selv i Afrika der du nærmest “vasser” i dyr, synes jeg at møtene er like spennende hver gang. For et fantastisk skaperverk vi er omgitt av.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg