MÅNESKINNET

 

 

Midt ute på en mørk landevei kan man se en bil. Det er vanskelig å si hvilken farge bilen har, men om man ser nøye etter i skinnet av månen kan man så vidt skimte en lys metallikk rosa farge. Typisk dame-bil tenker nok noen av dere. Ja, visst det er det også. En vakker dame kjører bilen, hun er i slutten av 40 årene, og et vakkert smil pryder ansiktet hennes. Beveger man seg enda nærmere kan man bli litt overrasket av en intens lyd kommer fra bilen. ”Hva er det nå hun holder på med!” Jo, visst det er hun og hennes datter som synger Twisted Sisters av full hals. Shit, det så gøy ut!

 

 

Ja, for dere som ikke har forstått det enda, så er det jeg som sitter i passasjersetet sammen med min mamma og synger av full hals! Ingen kan stoppe oss når vi først setter i gang. Sangen er ferdig og mamma skrur ned musikken og vi begge ler. En hjertelig latter! Så herlig.

Jeg blir sittende stille i roen av den vakre latteren hennes og bare kikke ut… Det er helt svart utenfor vinduet, annet enn den hvite snøen som markerer veien foran oss. En ny sang kommer på radioen og jeg vet jeg kan den, men jeg synger ikke denne gangen. Denne gangen er jeg til bare for å lytte. Det er så deilig. Det er akkurat som om de synger bare for meg. Jeg lever meg inn i de fantastiske eventyrene som det flotte vinterlandskapet tar meg med til. I hodet mitt er jeg midt inne i de dypeste skoger blant dyrene og nyter utsikten til månen.

Helt klar og lys i kveld. Den leder oss trygt hjem!

Helt stille

Måneskinnet

Det pryder de vakre marker

Et lite lys, et stort lys, alt lyset i nattens mørke…

Månen…

Når jeg ser deg, ser jeg en mann, en snill mann.

En mann som våker over oss.

Men ikke alene, sammen med deg…

Den snilleste skapningen der ute…

Dragen…

Jeg ser deg!

Liggende over himmelkvelven og blunke til oss med ett øye.

Jeg kan se du ser oss, og du ser meg.

Jeg elsker deg!

Helt stille

Måneskinnet

Det pryder de vakre marker

Et lite lys, et stort lys, alt lyset i nattens mørke…

Månen

 

ØNSKER DERE ALLE EN FLOTT NYTTÅRS AFTEN! OG ET FENOMENALT 2019 <3

 

#månen #måneskinn #dikt #godtnyttår #foto #bildet #utno #photo #norge #solnedgang 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg