ROMJULEN <3

 

 

Romjulen er i full gang og alle har masse å gjøre. Jeg har selv fokusert på å ikke legge så alt for mange planer i år, men jeg vet ikke helt om jeg har klart det. Kalenderen begynner å bli full. Jeg har i år satt av mer tid til meg selv, familien og vennene mine. Misforstå meg rett, jeg har alltid satt av hele romjulen til dette formålet, men det har alltid blitt til at det blir så mange gjøremål på en og samme dag, så istedenfor at det til en hver tid er koselig så må jeg nok innrømme at det har blitt litt mye mas. Det er ene og alene min skyld, men i år har jeg gått inn for færre gjøremål per dag.

Jeg gleder meg til lange morgener foran juletreet, med en god tekopp i hånden og julekonfekten på bordet. Bare sitte der med en god bok. Ikke ha andre lyder rundt meg enn familien som vimser rundt og gjør sine ting og litt god julemusikk i bakgrunn. Det er virkelig romjul!

Selvfølgelig blir det fester og sammenkomster, men ikke mer enn en ting per dag. Jeg vet det høres ut som jeg til vanlig har holt på med noe døgnet rundt, men det har faktisk føltes sånn noen år nå.

Jeg sitter nå inne i varmen å ser ut. Det er frost på ruta og solen gir fra seg et lite glimt som speiler seg i snøen. Det er så vakkert! Jeg kan lukte kaffen som kokes nede på kjøkkenet og jeg vet at det snart er tid kake og kaffe, eller te for min del. Det blir nydelig!

 

 

Snø og snøkrystaller

Snø og sol

Snø og varme

Utsikt

Til et vakkert vann,

Sol som speiler seg i vannet, og som lager den vakreste refleksjonen av selg selv…

solen deler dette med oss

Vi som har øynene åpnet

Åpnet for det vakre

Det vakre som tilhører…

Julen

Romjulen

Oss <3

#Julen #jul #romjul #juletre #roenharsenketseg #kjærlighet #dikt #foto #photo #natur #norge #utno #smilmedhjertet

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg