SUPERMÅNE, BLODMÅNE OG ULVEMÅNE <3

 

I kveld er månen litt ekstra stor, og fantastisk vakker! Fra der jeg bor kan jeg se den klart og tydelig. Den vakre dragen som ser på meg med ett øye, og i dag er den lys våken. Den har fullstendig oversikt over oss alle. Den har tatt oss alle under vingen og passer på oss. Det er så deilig å tenke på! Helt siden jeg var liten har mamma fortalt om den flotte dragen som ligger under himmelkvelven og ser ned på oss. Jeg ser for meg en stor rød drage… Kanskje som dragen i Shrek! Det eneste som er forskjell på denne dragen, og dragen i Shrek er at denne kan skifte farge… Av og til er den rosa med et hint av rødt. Av og til er den mørke blå, nesten svart! Det kommer helt an på dagsformen. Noen dager kan man ikke se den i det hele tatt!

Jeg føler meg så trygg når jeg kan se at dragen ser på meg med sitt ene øye. Da vet jeg at jeg kan slappe helt av, og puste ut… Det høres kanskje litt rart… Kanskje du ser opp på himmelen, men du kan ikke se den flotte dragen som jeg snakker om… Prøv igjen, men denne gangen må du åpne opp for fantasien slik at dragen får muligheten til å vise seg. Når du står ute og er på vei til å se opp, tenk på dette: Månen er det ene øye til dragen, også lar du deg rive med i fantasien og skap din egen drage! Det er ikke sikkert at det jeg ser er det samme som du ser. For alt jeg vet kan du se noe helt annet, og det er helt fantastisk!

 

 

Den 21. Januar som er i natt er månen helt ny, og det er super måne, ulvemåne og blodmåne… Det er en måneformørkelse! I Norge skjer dette kl 04.34 i natt og jeg har satt på vekkeklokka. Jeg er klar for å se den blodrøde månen! Det er 10 år til neste gang man får muligheten til å se det som kommer til å skje i natt, jeg gleder meg! Det er akkurat som en liten unge på julaften. Jeg kan ikke vente! Jeg håper av hele mitt hjerte at himmelen er klar slik at jeg faktisk får muligheten til å oppleve det vakre moder natur forbereder for oss i natt, og kanskje bare kanskje får jeg se dragen blunke til meg!

Kjærlighet fra Nature Heart! <3

 

#måne #måneformørkelse #norge #natur #fantasi #vitenskap #foto #bilde #natt #10årtilneste #glede #utno #norway

6 kommentarer
      1. Så flott! Jeg var oppe 04.34, men det var så veldig tåkete! Ingeting å se. Jeg har lest at årets første fullmåne kalles ulvemånen, fordi det var på denne tiden indianerne hørte sultne ulveflokker ule i utkanten av landsbyene. Ganske spennende!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg