TA VARE… TILGJENGELIG, MEN KANSKJE UTILGJENGELIG…

 

Gleden av å se frem i mot noe, leve akkurat her og nå og se tilbake på det fine. Hvilken posisjon man er i akkurat her og nå er forskjellig fra dag til dag og kanskje fra time til time. I hvert fall er det sånn for meg. I dag ser jeg frem i mot noe. Det noe er… Jeg skal på hytta i Sverige med farmor og pappa. Det er veldig lenge siden jeg var der sist og jeg klarer nesten ikke vente med å komme meg avgårde.

 

Hytta ligger bare en liten gåtur unna havet. Det salte vannet som skvulper inn mot stranda. Alt man kan se ved havet som man ikke ser ellers fordi faunaen ved havet er annerledes enn ved vannet rett ved huset mitt hjemme i Norge. Jeg kan sitte ved vannkanten å høre bølgene slå, kjenne lukten av sjøen, og høre måkene som flakser og skriker over hodet mitt. Jeg gleder meg så enormt til å få en helg i stillheten og en endring fra hverdagen.

 

Den lille hytta, som så fin ligger helt uforstyrret

Nesten rett ved havet.

En liten gåtur er det som skal til for at nærheten til havet skal eksistere

Du og jeg, vi er ett, vi er sammen om dette. Vi er en hel hær…

Vi kjemper sammen for å bevare.

Bevare det vakre, det kjære, det unike.

Vårt alt.

Vår kjære.

Natur…

 

Lengselen etter det tilgjengelige, men snart om vi ikke er vare og tar vare, det utilgjengelige!

 

 

 

Naturen er ikke et museum! Vi må ta vare på det vi har rundt oss så vi i flere generasjoner kan oppleve det vakre vi får oppleve nå. Det som er så tilgjengelig for oss er på kanten til å bli utilgjengelig for generasjonene som kommer etter oss.

 

Ta vare alle sammen… TA VARE!

 

Kjærlighet til dere alle <3

 

 

Ønsker du å følge meg utenfor bloggen kan du gjøre det her: Facebook HER eller Instagram HER <3

 

#natur #hyttetur #poesi #dikt #positiv #jenterpåtur #norge #norsknatur #elske #kjærlighet #kjærlighettilnaturen

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg