VÆRET I ALL SIN PRAKT <3

 

 

 

En nydelig morgen… Meg, tåken, sola, litt dans og Healy. Helt fantastisk. Da jeg våknet opp i dag kunne jeg se tåkehavet omringet huset. Det føltes veldig mystisk, og spennende. Jeg føler mange ganger at jeg forbinder tåke med det ukjente, det man ikke kan se, eller vite om. Tåke for meg er også kunst, det kommer bare an på hvordan jeg ser på det.

 

I dag var det akkurat som jeg gikk inn i en verden fylt med tåke. Jeg kunne se helt klart cirka en meter i radius rundt meg, men mer enn det var det ikke snakk om. Det viste seg at det skulle ikke ta lange stunden før det klarnet opp. Solen begynte å titte frem bake trærne og forsøkte alt den hadde å skinne gjennom det tykke tåkelaget.

 

Når jeg sto der og så på at solen steg opp på himmelen, men kunne ikke se noe annet enn en lyskule bak tåken. Det var magisk. Jeg begynte å undre, hvor lang tid tar det før solen klarer og trenge igjennom? Kommer himmelen til å klarne opp i dag, eller vil tåken regjere hele dagen? Selv om jeg undret visste jeg at jeg ikke kommer til å få noe svar på dette før dagen er omme, og jeg hadde vært til stede i denne dagen. Jeg vet at selv om værmeldingene spår hva slags vær det skal bli, så kan været være lokalt, det kan ta en helomvending eller bare bli akkurat som de sier det skulle bli.

 

 

 

Jeg bestemte meg for noen år tilbake at jeg skulle slutte å se på værmeldingen og heller leve med det som kom den dagen, og være glad og fornøyd med det. Selvfølgelig har jeg sjekket værmeldingen, men jeg planlegger ikke dagene mine slavisk etter dette. Jeg har funnet ut at om jeg ”vet” hva som kommer, bli jeg aldri helt fornøyd, men om jeg lar tingene komme som de var ment er jeg alltid fornøyd uansett hva som måtte komme.

 

Jeg er takknemlig for at været varierer og at vi får oppleve alle årstidene som vi har her i Norge. Det er virkelig fantastisk!

 

Hvordan forholder du deg til været? Eller gjør du det?

 

Ha en fantastisk dag videre! Kjærlighet til dere alle <3

 

 

Ønsker du å få daglige oppdateringer kan du følge meg på Facebook HER eller Instagram HER <3

 

#været #norge #bilder #foto #norsknatur #blogg #naturblogger #nytdagen #positivitet #takknemlighet #kjærlighet 

4 kommentarer
    1. Værets variasjon er jo et ledd i naturens spill og skaper som du sier variasjon. Av og til kan denne variasjonen være for mye: I går var det +16 grader C her hvor jeg bor, men for ett år siden var det -10 grader C og snøstorm. Ingen tvil om hva jeg selv foretrekker. Har bodd lenge i Afrika hvor det ikke var årstider som vi er vant til, men likevel variasjon gjennom tørke og regntid. Vi må ta det vi får, men av og til føler jeg meg værsyk – lengter etter et annet vær, men ikke nå………

      1. Så utrolig deilig at dere har +16 grader. Det er skikkelig deilig! Skjønner hva du mener med værsyk, men nå kommer våren for fullt. Solrike morgener, og deilige temperaturer 😀 Det blir og er allerede helt nydelig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg