VINTER KJÆRLIGHET!

Inspirasjon

Depresjon

Mørke

Lyset

Hjemme

Borte

Hva forbindes med vinteren?

Sollys

Vakre farger

Snøkrystaller

Refleksjoner

Hva forventes av vinteren?

Hva forventes av deg?

Hva forventes av oss?

Holdning

Motivasjon

Løsninger

Åpenhet

 

 

Hva forventes egentlig av oss? Og med det mener jeg hva som forventes av oss selv for at vi skal ha et fint vinterhalvår?

Noen må forberede seg psykisk på at det blir kaldere tider. Vi har alle våre forberedelser, noen flere enn andre. For meg kommer vinteren like ”overraskende” hvert år. Jeg forbereder meg, men plutselig en dag er det kald… Er det mulig tenker jeg for meg selv… Jeg har levd i 26 år og man skulle tro jeg hadde fått inn denne informasjonen nå, men tydeligvis ikke enda. Det blir bedre og bedre for hvert år, men noen år er jeg litt mindre forberedt enn andre… Vinteren kommer som et teppe, og legger seg trygt og godt over Norge. Det er lunt og vakkert, men også skremmende og mørkt. Alt på en og samme tid.

Jeg sitter nå foran ovnen, hvor jeg kan kjenne den gode varmen omgi meg. Det er deilig! Det er ganske så kaldt ute. I hvert fall kaldt til å være i denne delen av Norge. Jeg har full utsikt over åkeren gjennom vinduet. Det vakre blå lyset preger kveldstimene!

 

 

Jeg er veldig glad i vinteren, men må innrømme at jeg liker best varmen!

Jeg tilbringer tid ute hver dag… Men det er ikke alltid like lett og komme seg ut døra, når kulden er på sitt verste! Når jeg etter litt om og men kommer meg ut, elsker jeg det og kan ikke forstå hvorfor jeg ikke fikk ut fingeren før!

Alle de flotte opplevelsene, er så unike! I dag skal jeg dele med dere hva jeg fikk vitne i går… Det var hvor lett såpebobler fryser, og hvor vakre de blir! Jeg lå og stirret på boblen, og etter bare noen sekunder begynte boblen og fryse… Såpen krystalliserte seg og laget disse vakre blad liknede formasjoner. For bare noen sekunder var alt stille, jeg lå på knærne foran boblen og stirret inn i den!

Vinter kjærlighet <3

Hva slags vinter opplevelse har du vitnet til i dag?

 

#vinter #vinteropplevelser #dikt #dele #forberedelser #motivasjon #vårtansvar #norge #snø #vinterhalvåret #natur #bilder

 

4 kommentarer
    1. Du ba om dagens refleksjon: Snøflak daler ned i store mengder og dekker alt med sitt hvite teppe. Romantisk? Vel, når det er 30cm fra før og masse snømåking i vente er ikke opplevelsen like romantisk. Dessuten blåser det så snøen virvler rundt i et eneste kav. Fascinerende, skremmende, vinter….

      1. Tusen tusen takk for at du delte dagens refleksjon! Det er virkelig fascinerende hvordan man kan se en og samme ting, men oppleve forskjellig! Takk igjen for at du delte!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg